חדר בריחה - כל מה שצריך לדעת

מה זה חדר בריחה

אי פעם רציתם להיות בתוך משחק מחשב, ספר, או סרט, ולפתור את כל התעלומות בעצמכם? ובכן, הדבר הפך אפשרי עם הופעתו של סוג חדש של בילוי מלהיב ומרשים בהחלט: חדרי הבריחה.
חדרי בריחה הופיעו לראשונה ביפן וסין ב-2007, ומאז צברו קהל אוהדים גם בארה"ב ואירופה. הם קיימים ביותר מ-60 מדינות בעולם, והם מושכים אליהם עוד ועוד אנשים בכל יום. אך מה יש בחדרי בריחה שהפך להיות שכיח בעולם? 


ניתן לתאר חדרי בריחה כמשחק הרפתקאות אינטראקטיבי, שבמהלכו מספר שחקנים (לרוב בין 2-7) נמצאים נעולים בחדר, ועליהם לפתור חידות ולהשתמש בסדרה של רמזים בכדי לפרוץ את הדרך החוצה. בפשטות, חדרי בריחה מזכירים מאוד משחקי מחשב והפקות טלוויזיוניות, רק שהם מתרחשים במציאות. משתתפים צריכים לפעול מהר, שכן הזמן שמוקצה ל"פיצוח המקרה" הוא מוגבל (לרוב נע עד 60 דקות).


אתם עלולים לחשוב שזה נשמע כמו משחק ילדים. טוב, חכו רגע. אתם יכולים לשכוח מהטלפון, הטאבלט, והגאדג'טים האחרים שלכם. תודו בזה – זה באמת מרגיש יוצא מן הכלל להיות מנותק מהנייד שלכם לשעה. ככה שבגדול, אתם לבדכם מול החידה... טוב, כמעט (מזל שחבריכם יהיו שם יחד אתכם). אתם צריכים לקבל החלטות על בסיס החשיבה שלכם בלבד. הגיון, זריזות ידיים, ויצירתיות – אלו הדברים החשובים באמת. אבל תזדרזו! השעון מתקתק. יחד עם האדרנלין שרץ בגופכם, העצבים שלכם יעקצצו. דמיינו איזו תחושת סיפוק תרגישו אם אתם וקבוצתכם תצליח למצוא את היציאה בזמן, או אפילו לפני שהוא נגמר!

אם אתם מחליטים להשתתף בחדר בריחה, תתכוננו למגוון עצום המוצע על-ידי מפעילים שונים בקרבתכם. אתם עלולים למצוא את עצמכם בחדר בריחה קלאסי, עוקבים אחר רמזים ופותרים חידות היגיון, או שאולי תגיעו לחדר בריחה מציאותי, שבו גם תיהנו מעלילה סוחפת כמו בסיפור בלשים טוב.
בזמן המשחק, אתם עשויים להרגיש מגוון של תחושות: כל תחושה שבין חרדה ולחץ, ועד לביטחון וניצחון. ומי יודע, אולי אפילו תחזקו את הקשרים עם חבריכם תוך כדי המשחק!

חדרי בריחה צצים כמעט בכל עיר בקצב מואץ כל כך, שאתם עשויים למצוא את עצמכם טובעים במגוון של בחירה. אך אל תמשכו את הזמן. קחו את חבריכם ותתכוננו למסע צייד מסעיר-מוחות ומרגש!
בדקו אם יש לכם את מה שנדרש כדי למצוא את הדרך החוצה!
תסמכו עלינו, אחרי שתצליחו לברוח מחדר אחד, תרגישו את הדחף לשחק בעוד חדרי בריחה! אז במקרה שכבר צפיתם בכל הסרטים החדשים שרק יצאו, ואף אחד מהחברים לא רעב, אתם יודעים מה לעשות – תזמינו חדר בריחה ברשת אסקייפרום.

קצת היסטוריה

המונח "ברח מן החדר" הופיע לראשונה אחרי שיצא משחק המחשב "תעלומת הזמן והחלל" (The Mystery of Time and Space) יצא ב-2001. "ברח מן החדר" הפך לז'אנר נפרד של משחקי הרפתקאות ב-2004, לאחר שמשחק הרשת היפני "חדר אדום", שנוצר ע"י טושימיצו טאגאקי זכה לתשומת לב בכל העולם.  
עלילת המשחק היא כזו: גיבור המשחק מתעורר עם תחושת חמרמורת בתוך חדר אדום. הדלת נעולה. ישנם מספר חפצים בחדר: מיטה, צלחת, שידה, ומערכת סטריאו. כדי לברוח מהחדר, על השחקן למצוא 13 חפצים נסתרים ולמצוא איך לקשר ביניהם.

"מערת הענקים" (Colossal Cave Adventure) שיצא ב-1975, אחד ממשחקי המחשב הראשונים בעלי אלמנט של הרפתקה, נחשב גם כן כ"אב קדמון" של חדרי הבריחה שאנו מכירים כיום. במשחק, השחקן חוקר מערה אפלה ומסתורית על-ידי הקלדה של פקודות טקסט פשוטות. המשחק נוצר על-ידי וויל קראות'ר (שהיה גם אוהד נלהב של המשחק "מבוכים ודרקונים"), ומהווה דוגמה ראשונה למדיה אינטראקטיבית.

זה לא לגמרי ברור איך חדרי בריחה עשו את דרכם מתוך העולם הווירטואלי אל העולם האמתי. בעוד שיש המחשיבים שרומניה הביאה לעולם את הרעיון של "חדרי חיפוש" ב-2007.
דעה פופולרית נוספת היא שמקורם של חדרי הבריחה מגיע מן היוצרים היפנים (כמו טושימיצו טאגאקי) בתור יוצריהם של חדרי הבריחה, אחרים אומרים שאלו היו אזרחי אמסטרדם עם האטרקציה האנגלית מ-1974 "צינוק בלונדון", או תכנית הטלוויזיה הצרפתית מ-1990 "המבצר" (Fort Boyard).

היום זה כבר לא משנה, חדרי בריחה ניתן למצוא בכל עיר בירה גדולה בעולם. 
אז למה אתם מחכים- התחילו לברוח, יש לכם רק 60 דקות!!

הזמינו עכשיו חדר בריחה מתוך שלל החדרים בפריסה ארצית

קטגוריה: טיפים לחדרי בריחה
מאמרים אחרים